
ابتدا نقص پرونده خود را در سامانه ثنا مشاهده کنید. سپس جهت ارسال پاسخ اخطار رفع نقص، وارد حساب کاربری خود در سامانه ساجد شوید. در صفحه شروع، بر روی دکمه «ارسال لوایح و نامهها» کلیک کنید در این صفحه و در فیلد مخاطب نامه، شعبه ای که پرونده شما به آن ارسال شده است را انتخاب کرده و با وارد کردن شماره ۱۶ رقمی پرونده و پر کردن فیلدها و همچنین بارگذاری مدارک خود، نسبت به ارسال آنها برای شعبه موردنظر اقدام کنید.
درخواست ها: در صورتی که پرونده شما مربوط به هیات عمومی یا ماده ۷۹ میباشد، به پنل «نقص ها و لوایح و استعلامات» مراجعه کرده و با استفاده از گزینه «اضافه کردن مدرک»، مدارک خود جهت رفع نقص را بارگذاری و ارسال نمایید.
دادخواست ها: در صورتی که پرونده شما از نوع بدوی یا تجدیدنظر می باشد و وضعیت پرونده نیز «در انتظار برطرف شدن نقص» است می توانید به این صورت اقدام کنید: ابتدا در تب «اطلاعات پرونده» و در پنل «نقص ها و لوایح و استعلامات» گزینه «ویرایش جهت رفع نقص» را بزنید، پیام کارشناس را مطالعه کرده و نقص دادخواست خود را برطرف کنید.